12 خصوصیت بهترین وکیل قم
نوشته شده توسط : معصومه
بهترین وکیل قم  را الزاماً نمی‌توان از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد چرا که ممکن است بسیاری از وکلای تازه کار و بی‌تجربه با تبلیغات بیش از حد صفحه سایت خود را جزو صفحات برتر گوگل قرار دهند در حالی که شما می‌توانید با کمی جستجو در نظرات کاربران و ویژگی‌های هر وکیل به دنبال یافتن وکلای با تجربه و با سابقه‌ای باشید که رزومه قوی نیز دارند . تجربه برای یک وکیل موضوع بسیار مهمی است چرا که با تجربه بالا یک وکیل می‌تواند در عملکرد خود موفق باشد.
 
 
وکلا به هیچ عنوان نمی‌توانند به طور قطع به شما بگویند که یک پرونده با موفقیت سپری می‌شود یا نه. و در واقع نمی‌تواند تضمین پیروزی دهند. چرا که خلاف مقررات است اما می‌توانند به شما بگویند که تا چند درصد احتمال پیروزی در این پرونده وجود دارد.
 
معیارهای انتخاب بهترین وکیل ملکی قم
اینکه بخواهیم برای کلیه دعاوی یک بهترین وکیل معرفی کنیم کار اشتباهی است. چرا که هر یک از این حوزه ها بسیار وسیع بوده و نیاز به دانش و تخصص و تجربه بسیار بالایی هستند . بر همین اساس یک وکیل پایه یک دادگستری معمولاً سعی می کند. روی یک یا چند حوزه تمرکز کنند. تا بر موضوع و قوانین مربوط به آن حوزه تسلط داشته و بتواند به عنوان یک متخصص فعالیت کند.
یکی از این حوزه ها که بسیار وسیع و گسترده می باشد حوزه اختلافات ملکی است. در این مقاله سعی داریم نکاتی ارائه دهیم که برای انتخاب یک وکیل ملک در قم که متخصص و متبحر باشد بسیار مهم است. تا بتوانید بدون دغدغه و با اطمینان بیشتر مشکلات حقوقی خود را حل کنید. برای حل هر پرونده مربوط به املاک در قم یا سایر شهرها در وهله اول نیاز به آشنایی با روند کار و سپس مراجعه نمودن به یک دفتر وکالت در قم و یا موسسات حقوقی می باشد. این دفاتر یا موسسات پرونده های بسیار پیچیده را بررسی کرده و در زمان محدود و کمی آن را به نتیجه می رساند.
و البته این زمان بستگی به تجربه وکیل ملک در قم و تخصص آنها در زمینه آن پرونده دارد. یکی از اهداف این مقاله آشنایی با اطلاعات بسیار مهم و مفید است که لازم است برای انتخاب بهترین وکیل ملکی در قم از آن استفاده کرد.
 
 
مهمترین خصوصیات وکیل ملک در قم
از خصوصیات خیلی مهم یک وکیل ملک در قم ، داشتن تجربه و سابقه در حوزه پرونده های ملکی می باشد. علاوه بر آن لازم است که یک وکیل در حوزه املاک برای مسائل مربوط به ثبت املاک تسلط داشته باشد. تا بتواند در اختلافات ملکی راه درست را هر چه سریعتر پیدا کند. از ویژگی های یک وکیل امور ملکی خوب این می باشد که پرونده موکل خود را به درستی مطالعه کند .
و آگاهی نسبت به آن پیدا کند.و کلیه مدارک لازم است برای طرح دعوا ی موکل خود جمع‌آوری نموده و دستِ پُر وارد دادگاه شود. تا از اتلاف وقت و زمان جلوگیری شود. در بین دعاوی حقوقی، دعاوی ملکی و قوانین و مقررات مربوط به آنها بسیار سرسختانه است . فقط یک وکیل ملک در قم که با تجربه و متخصص باشد می تواند با تسلط خود بر امور پرونده را سریع پیش ببرد. گاها اتفاق افتاده که برخی از افراد ، مراجعه نمودن به وکیل را اتلاف هزینه می دانند. و یا به علت هزینه بالای یک وکیل به سراغ آن نمی‌روند. و پرونده را خود به تنهایی پیش می‌برند . اما به دلیل آشنا نبودن با قوانین و ناقص بودن مدارکشان بارها و بارها پرونده‌شان برگشت داده می‌شود.و ممکن است پروسه آن سال ها به طول انجامد.
حال اگر زمان برای پرونده مهم باشد. این افراد زمان را از دست داده و ضرر بزرگی متوجهشان می شود .
 
وظایف بهترین وکیل ملکی قم
وکیل دادگستری فردی است که با گذراندن دوره آکادمیک و دانشگاهی مدرک بگیرد. سپس با شرکت در آزمون وکالت و گذراندن دوره آن و پس از آن دوره کارورزی می تواند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری قم یا هر شهر دیگری، دفتر وکالت بزند. و کلیه پرونده های مورد مراجعه حقوقی را قبول کند. فردی که به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته می شود مجاز است که هر نوع پرونده حقوقی را قبول کرده . و از آن در دادگاه دفاع کنند. اما معمولاً وکلا ترجیح می‌دهند در یک و یا چند حوزه خاص وارد شوند و به صورت تخصصی فقط در آن حوزه ها فعالیت نمایند.مثل یک وکیل ملک در قم که فقط در شهر قم پرونده های ملکی را قبول می نماید.
چرا که اگر بخواهند در کلیه حوزه‌ها مثلاً خانواده کیفری ، ثبتی ، ملکی ، حقوقی و غیره پرونده بپذیرند. با توجه به اینکه هر یک از این حوزه ها بسیار وسیع بوده و قوانین و مقررات خاص و مورد های خاص مربوط به خود را دارند. وکیل نمی تواند به صورت تخصصی در این حوزه‌ها کار کند . و به عنوان یک وکیل عمومی و معمولی شناخته می‌شود.
 
 
میزان متخصص بودن یک وکیل ملکی از حقیقت تا دروغ
برخلاف وکیل هایی که برای درآمد بیشتر و از دست ندادن مشتری هر نوع وکالت و پرونده ای را قبول می کنند . برخی وکلا ترجیح می دهند فقط در یک حوزه و یا چند حوزه خاص پرونده بپذیرند. و این موجب می‌شود که آنها در این حوزه‌ها متخصص شوند . به علت پذیرفتن تعداد بالای پرونده به محض برخورد با یک پرونده مرتبط سریع تصمیم میگیرند که چه مدارکی را  باید ارائه دهند؟.
چه مراحلی را باید طی کنند ؟ با تسلط با موضوع روبرو می‌شوند . و برای موکل خود کامل توضیح میدهند چه کارهایی باید انجام گیرد و چه زمان حدودی طول میکشد تا پرونده به نتیجه برسد.
در این صورت موکل با خیا‌ل‌راحت‌تری کار را به وکیل می سپارد و وکیل هم با سرعت بالاتری پرونده را به نتیجه می رساند.
بنابراین در موارد خاص و پیچیده پس از تحقیق و مراجعه به مراکز مختلف وقتی متوجه می شوید که راهکارهای بسیار متنوعی ارائه می گردد در این صورت بهتر است به یک وکیل حرفه ای و متخصص مراجعه کنید تا با خیال راحت پرونده را پیگیری کنید و مطمئن شوید که وقت شما هدر نمی رود.
معرفی بهترین وکلای قم
منظور از املاک اموال غیر منقول می باشد مانند زمین مغازه زمین کشاورزی آپارتمان و غیره. اختلافات متنوعی مربوط به این املاک مطرح می‌شود و مهمترین آنها شامل:
  • اختلافات مربوط به کلاهبرداری در ملک و املاک
  • اختلافات مربوط به تنظیم سند ملکی
  • اختلافات مربوط به تصرف عدوانی
  • دعوای خلع ید
  • و غیره
دعوای مربوط به املاک باید در محلی که در آن وجود دارد مطرح شوند. به خاطر همین برای مثال وقتی ملکی در شهر قم وجود داشته باشد نیاز به وکیل املاک در قم می باشیم.
خصوصیات بهترین وکیل ملکی در قم
همانطور که پیشتر گفته شد برای دعواهای مربوط به ملک و املاک در شهر قم باید حتماً به دفتر وکالت در قم یا موسسات حقوقی قم مراجعه نمود تا بتوانیم با اطمینان و خیال راحت پرونده ما را پیش ببریم. حال سوال این است که وکیل دعاوی ملکی قم را از کجا پیدا کنیم و یا بهترین وکیل دعاوی ملکی قم چه کسانی هستند؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم مهمترین ویژگی وکیل ملکی خوب چیست؟ یکی از مهمترین ویژگی هایی که در موقع انتخاب یک وکیل ملکی باید به آن توجه شود سابقه تخصص و تبحر آن وکیل می باشد چراکه قانون در مورد اختلافات و دعاوی ملکی بسیار دشوار و پیچیده است و نیاز به شخصی دارد که بر آنها تسلط داشته باشد.
بنابراین برای انتخاب وکیل ملک در قم نباید دنبال وکیل ارزان در قم باشید. چرا که مسلماً بهترین وکیل ها افرادی هستند که پرونده های زیادی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند. و هزینه آنها به نسبت بالاتر از هزینه وکلای عمومی می باشد.
ضرورت مراجعه به بهترین وکیل ملکی قم
یکی از مسائل مهمی که زمان روبرویی با یک پرونده ملکی برای شما ممکن است پیش بیاید این است که خودتان به تنهایی مشکل را حل کنید . و یا اینکه برای حل مشکل به سراغ یک وکیل دعاوی ملکی روید. در اینجا پاسخ روشنی به این سوال برای شما ارائه می دهیم.
در زمان روبرویی با یک مشکل ملکی اگر مشکل شما مسئله روتین و معمولی باشد ، مانند عدم تخلیه منزل توسط مستاجر و مواردی از این قبیل که نیاز به تخصص خاصی ندارد . و فقط با مراجعه به شورای حل اختلاف رفع میشود ، می توانید خود به تنهایی اقدام نمایید.
اما اگر مسئله و پرونده شما بر سر قراردادهای کلان و یا زمین های با ارزش و املاک است که ارزش بالایی دارند . در این صورت اگر به تنهایی اقدام کنید، هم زمان به ضرر شما خواهد بود و هم ممکن است با یک اقدام نادرست سرمایه هنگفتی را از دست بدهید. چرا که دادگاه طبق قانون نظر می دهد و وقتی دلایل و مدارک شما کامل و جامع نباشد دادگاه نمی تواند به سود شما رای بدهد.
مسئولیت های وکلای ملکی قم
یک وکیل ملکی در شهر قم باید ابتدا به حرف شما گوش دهد. و اطلاعات کامل راجع به پرونده شما کسب نماید. تا متوجه شود دعوای شما چیست و از چه نوعی است؟ و برای حل آن چه مدارک و شواهد نیاز است. و آن را به اطلاع شما برساند.
بهتر است به سراغ وکیلی روید که بر این قوانین مسلط باشد و مسلما وکیلی روی این قوانین مسلط است که پرونده های زیادی در این زمینه داشته  و با موفقیت به نتیجه رسانده است. بنابر آنچه گفته شد بهتر است که موقع روبرویی با پرونده های ملکی در ابتدا و حداقل برای مشاوره در مورد چگونگی عملکرد به سراغ یک دفتر وکالت در قم و یا موسسه حقوقی در قم رفته و از آنها مشاوره بگیرید.
چگونه می توان بهترین وکیل ملکی قم را بیابیم؟
برای یافتن وکیل دعاوی ملکی قم که متخصص و خوب باشد باید به صداقت و امانتداری او توجه داشته باشیم. چرا که اولین نکته برای یک وکیل ملکی داشتن صداقت و نگهداری اسرار شماست. و اینکه وی نباید تحت هیچ شرایطی اطلاعات شما را در اختیار دیگران قرار دهد. و با بی اخلاقی با یکی از طرفین دعوا تبانی نکند. اگرچه به دقت شود که وکلا در هنگام گرفتن جواز وکالت قسم می‌خورند که این بی اخلاقی ها را انجام ندهند . اما متاسفانه گاهی خود را درگیر این خطاها می نمایند بنابراین موکل باید دنبال وکیل خوشنام و با سابقه خوب باشد.
حرف پایانی
همانطور که بیان شد برای یافتن بهترین وکیل ملکی قم نباید صرفاً سراغ سایت های اینترنتی رفت . و یا به جستجوی کلمات چون وکیل قم باجک یا وکیل ارزان در قم  و یا وکیل خوب در قم و مانند آن به نتیجه رسید. چرا که بسیاری از سایت ها جنبه تبلیغاتی داشته و برای معرفی یک شخص ممکن است اغراق نمایند .
بنابراین یکی از راههای اطمینان از انتخاب بهترین وکیل دادگستری قم پرس و جو از افرادی است که با این حوزه آشنایی دارند .و یا به تازگی پرونده وکالتی به شخصی سپرده اند . سپس مراجعه به موسسات حقوقی معتبر و منصف و مشاوره با آنها است . تا دستمان بیاید که به کجا مراجعه کنیم و چه راه هایی را پیش رو بگیریم .




:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: